Nieuws



Februari 2015 : Fuchsia gekozen tot Balkon en Terrasplant 2015!!

Mediajury kiest Balkon- en Terrasplant van het Jaar 2015

Tijdens de Nederlandse FLORALIËN in mei 2014 heeft een mediajury op verzoek van Mooiwatplantendoen.nl de Balkon- en Terrasplant van het Jaar 2015 gekozen. De winnaars zijn Fuchsia en Passiflora. 
In april en mei van 2015 zijn zij als Balkon- en Terrasplant van het jaar de vaandeldragers voor de productgroepen 'éénjarige zomerbloeiers' en 'kuipplanten'. 

Juryrapport

De jury bestaat uit vertegenwoordigers van consumentenmedia als Eigen Huis & Tuin, Home and Garden, Groei & Bloei, RTL Koffietijd, Margriet, Bloem & Plant en de Telegraaf. De jury is helder in haar keuze: Fuchsia en Passiflora zijn echte zomertoppers. 

In het rapport staat over de Fuchsia: ‘Een veelzijdige en dankbare bloeier met een rijke variatie aan kleuren. De Fuchsia wordt helemaal hip in 2015. Voor veel jongeren is de nieuwe Balkonplant van het Jaar misschien wat onbekend, maar juist daardoor extra verrassend.’ 

 



WINNAAR GLAZEN TULP 2012 IN DE CATEGORIE TUINPLANTEN!!

19 Januari 2012, Tijdens een feestelijke bijeenkomst in Hotels van Oranje werd ons bekend gemaakt dat wij winnaar zijn geworden in de categorie tuinplanten 2012. Klik hier voor het filmpje op youtube

Met ons product de Ptilotus Exaltatus Joey

15 december 2011

Wij zijn genomineerd voor de glazen tulp met ons product de Ptilotus Exaltatus Joey. En behoren tot de finalisten, dit houdt in dat wij op 15 december jl. onze product mogen presenteren voor een prominente jury in de Japanse Watertuin in Naaldwijk. Deze jury bestond uit Rob Verlinden (tv-tuinman), Myrna Goossen (televisiepresentatrice) en Rudi en Pascal van 2Dezign (bekend van het televisieprogramma ‘Krabbé staat op straat’). De jury beoordeelt de producten vanuit commercieel oogpunt: Wat vindt de consument van het product? Op donderdag 19 januari worden de winnaars per categorie bekendgemaakt tijdens een feestelijke bijeenkomst in Hotels van Oranje in Noordwijk.

Van Primeur tot winnaar
Er worden bij bloemenveiling FloraHolland jaarlijks honderden nieuwe cultivars en concepten geïntroduceerd. Dit gebeurt via de klokken of via FloraHolland Connect.
FloraHolland zet de noviteiten van haar aanvoerders voor de handel/exporteurs in de spotlights. Dit gebeurt op beurzen, via presentaties bij de klokken en met speciale veilgroepen. Maar ook met de prestigieuze FloraHolland Award ‘De Glazen Tulp’. Bedrijven die er uitzonderlijk goed in slagen een product of concept op de markt te brengen, ervaren De Glazen Tulp als de kroon op hun werk.